准教授

豊川 明佳

TOYOKAWA Sayaka
豊川 明佳
専門分野
経営学(マーケティング論)
所属
経法商学部 経法商学科
出身大学・最終学歴
London South Bank University, Master of Business Administration (MBA)
明治大学大学院経営学研究科博士後期課程在籍中
担当科目

経営学入門、マーケティング論

主要論文・著作等

(論文)
The Collapse of the ‘Myth of Longevity’ and the Construction of Alternatives: The Case of the Okinawan Health Food Industry, The Journal of Marketing Discourse, Vol.1, Issue1, p.22-30, 2020

“An Examination of Tourist Migration Behaviour: The Case of Tourism in Okinawa”, 『沖縄大学法経学部紀要』 第27号, 2017年

地域ブランド研究における理論と実践 –「長寿」という表象をいかに用いたのか –」『沖縄大学法経学部紀要』第20号,2013年

“Functional Food: A description of the UK Market”, 『地域研究』 第10号, 2012年

(学会・セミナー報告)
How does place brand construct? The case of longevity in Okinawa, Japan, The Inaugural Conference of the International Place Branding Association, Middlesex University, London, 2016.

The reconstruction and deconstruction of place branding: How did the Okinawa food industry and government use of “longevity?”, The 9th International Conference of Critical Management Studies, Leicester, United Kingdom, 2015.

Place-Based Marketing Strategies, Brand Equity and Regional Valuation: Case Study of Okinawa, Japan, 31th Standing Conference on Organizational Symbolism, Warsaw, Poland, 2013.

Market Analysis of the UK Functional Food Industry for the Japanese Products: Case Study of Okinawan Drinking Vinegar, The 15th Conference of International Academy of Management and Business, Lisbon, Portugal, 2013.

(刊行物)
『沖縄の業界地図 2017』(編著),沖縄教販,2017年

『沖縄の業界地図』(編著),沖縄教販,2015年